Uit onderzoek van één van de grootste marketingbureaus ter wereld blijkt dat bedrijven die in tijden van crisis blijven werken aan hun merk en naamsbekendheid tot 9x sneller herstellen uit een crisis. Onderzoek is gedaan door WWP uit Engeland en word ondermeer bevestigd door de Oxford Universiteit in Londen.
“In times of crisis, don’t turn off the lights” – Andrew Stephen (Director, Oxford Future of Marketing Initiative)
Tijdens de grote economische crisis heeft WWP een enorme hoeveelheid data verzameld en onderzocht. Hieruit blijkt dat bedrijven die gedurende een crisis blijven investeren in marketing en naamsbekendheid tot wel 9x sneller herstellen uit een crisis, zoals nu met COVID-19. De marketing blijkt niet alleen te werken op de korte termijn, maar met name ook op de middellange en lange termijn.
Door het blijven werken aan naamsbekendheid (branding) geef je als bedrijf niet alleen uiting aan je merk, maar laat je ook zien dat je een stabiele factor bent voor jouw klanten en netwerk. Dit straalt vertrouwen uit dat weerspiegelt op jouw bedrijf.
“whilst companies may be tempted to save money by reducing their spending during this financially difficult time, it is crucial that budgets for advertising and digital signage are not cut. Continuing to spend in these areas will help strengthen brand equity and so improve the rate of recovery when the economy picks back up.”
Wil jij blijvend werken aan jouw naamsbekendheid in de Achterhoek? Wij helpen je graag met ons netwerk van digitale outdoor en digitale indoor reclamedisplays in de regio. Bekijk alle locatie op onze website of neem contact met ons op voor meer informatie of een vrijblijvende gesprek.
Addink Media, (0544) 35 31 30 | info@addink-media.nl