Bedrijven en instellingen maken steeds meer en vaker gebruik van (digitale) buitenreclame. Dit blijkt uit de jaarcijfers uit de branche. Outreach, samenwerkingsverband van Nederlandse buitenreclame exploitanten, heeft hierover gepubliceerd. Het effectief gebruik van buitenreclame was de gedrukte media al gepasseerd in populariteit, maar is nu ook radioreclame voorbij.
Uit de cijfers blijkt dat de bestedingen op het gebied van buitenreclame in 2022 aanzienlijk zijn gestegen ten opzichte van de voorgaande jaren. Hieruit valt te concluderen dat bedrijven steeds vaker kiezen voor (digitale) buitenreclame in plaats van bijvoorbeeld gedrukte media of radioreclame.
Ook in Oost Nederland bestaat er een groot netwerk van digitale reclamedisplays, zowel outdoor als indoor, geëxploiteerd door Addink Out Of Home (onderdeel van de Addink Media Groep). Met uitsluitend zendtijd voor lokale en regionale adverteerders, proberen zij daar tevens bij te dragen aan het versterken van de lokale en regionale economie. Ook zij merken een groei van behoefte aan locaties en (terugkerende) adverteerders.
Alle locaties zijn te vinden op de website van Addink Media Groep: www.addink-media.nl