Narrowcasting in de Achterhoek

Home/Narrowcasting in de Achterhoek
Narrowcasting in de Achterhoek 2019-01-04T12:01:26+02:00

Digital signage (ook wel narrowcasting genoemd) is een begrip dat men steeds vaker tegenkomt. Maar wat is digital signage eigenlijk?
En belangrijker nog: Waarom zou je iets met digital signage willen doen? Informatie en communicatie zijn niet meer weg te denken uit onze hedendaagse samenleving.
Van alle kanten komt er via diverse media een grote hoeveelheid informatie op ons af. Daarom is het belangrijk om personen op het juiste moment van de juiste, gerichte informatie te voor-zien. Dit is precies waar het bij digital signage om draait. Digital signage is voor velen een nauwelijks bekend begrip. Maar of je nu bij een winkel wilt kopen of bezig bent met de oriëntatie voor een nieuwe woning, je ontkomt als doelgroep niet aan digital signage.

 

Van interne communicatie in tekstuele vorm tot video’s en multimediapresentaties.

Digital signage kom je tegen op elk denkbare locatie: in hotels, scholen, winkelcentra, zorg-instellingen, bedrijven en vele andere organisaties. Digital signage is vooral populair op locaties waar je in de rij staat of even moet wachten. Dus dat kan variëren van wachtkamers tot liften of de kassa bij een evenement (of snackbar). De retail business, horeca en het openbaar vervoer liepen voorop bij het gebruik van dit middel. Zowel outdoor (bijv. als digitaal billboard) als binnen openbare ruimtes is het middel bruikbaar.

Perfect informatiemedium voor meerdere doeleinden

Bewegende beelden trekken altijd aandacht; “één beeld zegt meer dan duizend woorden”. Geen enkel ander medium stelt je in staat om relevante informatie te leveren op de juiste locatie, op het juiste moment, gericht op het juiste publiek. Narrowcasting is het perfecte medium voor onder andere bewegwijzering, interne communicatie, advertenties, promoties en infotainment binnen verscheidene toepassingsgebieden. Je kunt gericht aandacht geven aan een product of dienst. Of je eigen personeel informeren met belangrijke gegevens.

Dynamische content, maximaal rendement

Met digital signage deelt u uw boodschap op een meer dynamische en doelgerichte wijze. Dynamische beelden hebben een hogere attentiewaarde en kunnen aanzienlijk meer informatie bevatten dan traditionele media. Digital signage zorgt ervoor dat je jouw publiek gemakkelijker, effectiever en winstgevender bereikt middels dynamische content. Daarom heeft het een veel grotere impact dan statische media. Digital signage wordt derhalve gezien als logische opvolger van traditionele media zoals posters en billboards. Dit is dan ook de reden dat het steeds vaker wordt gebruikt en we steeds meer publieke informatieschermen tegenkomen in tal van organisaties die zich willen onderscheiden. Tevens kan elk informatiescherm, aangesloten op het netwerk via een mediaspeler, meerdere afspeellijsten tonen. Door gebruik te maken van verschillende afspeellijsten, verspreidt over de dag, maakt jouw boodschap nog relevanter en zorgt je voor een maximale impact van uw boodschap.

Interesse of meer informatie? Neem contact met ons op via ons contactformulier.